Nowe artykuły:

promo

planlekcji 

Plan lekcji

Plan lekcji dla wszystkich klas.

przejdź do
edziennik

Dziennik elektroniczny

Wszelkie istotne informacje dla rodziców i uczniów.

przejdź do

books

Szkolna Biblioteka online

Sprawdź katalog książek w szkolnej bibliotece i wypożycz książkę

przejdź do

Informacje zespołów przedmiotowych

IMG 20250313 WA002113 marca Zespól Szkół Nr 3 gościł u siebie 23 drużyny biorące udział w Konkursie Chemicznym dla uczniów szkół podstawowych. Konkurs zorganizowany został po raz czternasty w ramach projektu reaktywacji chemicznych kierunków kształcenia realizowanego przez władze miasta i powiatu Kędzierzyna-Koźla oraz strategiczne firmy z regionu.

Konkurs został objęty honorowym patronatem Opolskiego Kuratora Oświaty, Grupy Azoty ZAK S.A, a sponsorami nagród są: Starostwo Powiatowe, firma Zamkon, Silekol s.p. z.o.o, Rada Rodziców Zespołu Szkół Nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu.

Konkurs składał się z dwóch etapów: W części I pisemnej każdy uczeń pracował indywidualnie, gromadząc punkty dla swojego zespołu. Wynikiem zespołu w tej części była suma punktów zgromadzonych przez każdego z członków. Czas trwania części pisemnej wynosił 30 minut. W części II uczniowie pracowali zespołowo wykonując zadanie laboratoryjne polegające na zidentyfikowaniu jonów znajdujących się w pięciu próbkach.

Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

Czytaj więcej: XIX Wojewódzki Konkurs Chemiczny "Chemiczna Głowa" za nami

IMG 20250306 WA0075Z dumą informujemy, iż uczennice naszej szkoły wzięły udział w projekcie PBL (Project Based Learning) w ramach „Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza (IDUB)” na Politechnice Śląskiej. Uczennice miały możliwość realizacji projektów we współpracy z Wydziałem Inżynierii Środowiska i Energetyki. Prace projektowe były prowadzone przez dwa zespoły, w którym brały udział uczennice klasy trzeciej o profilu technik analityk.

Pierwszy z nich, składający się z uczennic: Julii Guziak, Manueli Dembończyk i Zuzanny Piechoty – zajął się tematem „Monitoringu i oceny jakości wód w rejonie Kanału Gliwickiego - obszar Kędzierzyna-Koźla”. Drugi zespół, w składzie: Malwina Zamczewska, Martyna Zamczewska i Melanie Pollok, także uczennice klasy trzeciej o tym samym profilu. Pracował nad „Oceną jakości i zanieczyszczeń glebowych w rejonie Kanału Gliwickiego i Kłodnicy w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim - analiza wpływu czynników antropologicznych na środowisko glebowe.

Czytaj więcej: Projekt Politechnika z udziałem naszych chemików

IMG 20250117 WA0002Dyrekcja Zespołu Szkół Nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu serdecznie zaprasza do udziału w XIV Wojewódzkim Konkursie Chemicznym "Chemiczna Głowa". Konkurs skierowany jest do uczniów ósmych klas szkół podstawowych.

Celem Konkursu jest stworzenie motywacji do pogłębiania wiedzy i umiejętności z branży chemicznej, stworzenie możliwości współzawodnictwa, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Ponadto pragniemy zachęcić uczniów i nauczycieli do czynnego zainteresowania się działaniami organizowanymi na terenie środowiska lokalnego skierowanymi bezpośrednio do młodych ludzi.

Konkurs odbędzie się 13 marca 2025 r. o godzinie 10:00 w auli Zespołu Szkół Nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 28.02.2025r. Zgłoszenia należy kierować pod adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Dokumentacja konkursowa zostanie wysłana na skrzynki mailowe szkół podstawowych województwa opolskiego.

Czytaj więcej: Zaproszenie na Chemiczną Głowę 2025

g3389 Narodowe Czytanie 2024 magnes prostokatny 53x78mm"Jam jest posąg człowieka na posągu świata". Kordian przemówił w ramach Narodowego Czytania. Po raz trzynasty w całej Polsce, z różnych scen, popłynęły strofy najważniejszych dzieł polskich twórców w ramach akcji " Narodowe czytanie". Tym razem Sejm Rzeczpospolitej uczcił wielkiego, choć nie zawsze docenianego wieszcza epoki romantyzmu Juliusza Słowackiego i jego dzieło "Kordian". Nasza szkoła również przyłączyła się do tej pięknej akcji i ze sceny, dla uczniów klas IV i V popłynęły słynne słowa głównego bohatera dramatu. Z wielkim dziełem zmierzyli się uczniowie klas III, IV ,V, którzy z dużym zaangażowaniem przybliżyli losy Kordiana. Dziękujemy im bardzo za odwagę publicznego wystąpienia i aktorskie zdolności! Akcję Narodowego Czytania w naszej szkole wsparł jak zwykle niezawodny pan dyrektor Adam Kania wcielając się z aktorską werwą w postaci Papieża i Cara. Czytanie fragmentów dzieła poprzedziła prelekcja i prezentacja osoby wieszcza i jego życiowych perypetii, w tym słynnego konfliktu z Adamem Mickiewiczem. Ciekawostki na temat Słowackiego przedstawiły pani Grażyna Bryłka oraz uczennica klasy III TSB Agata Supel. Panie Agnieszka Majewska i Agnieszka Wójtowicz zapowiadały najważniejsze fragmenty dzieła, by przybliżyć odbiorcom problematykę wybranych aktów i scen. W przygotowaniu akcji korzystaliśmy z zasobów szkolnej biblioteki, która dzieła Słowackiego pozyskała dzięki wsparciu Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Z niecierpliwością czekamy już na kolejną edycję Narodowego Czytania!

Kliknij "Czytaj więcej", aby zobaczyć zdjęcia z Narodowego Czytania w naszej szkole.

Czytaj więcej: Narodowe czytanie w naszej szkole

PYTANIA JAWNE OPUBLIKOWANE PRZEZ CKE NA MATURĘ 2025

20 sierpnia 2024 CKE opublikowała nową, skróconą listę pytań jawnych na maturę ustną z języka polskiego w 2025 roku. Z listy lektur został usunięty m.in. omawiany w szkole podstawowej Pan Tadeusz czy Balladyna, a sama ilość pytań została ograniczona z 112 do 68.

Biblia (fragmenty)

  1. 1. Motyw cierpienia niezawinionego. Omów zagadnienie na podstawie znanych Ci fragmentów Księgi Hioba. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.
  2. 2. Człowiek wobec niestałości świata. Omów zagadnienie na podstawie znanych Ci fragmentów Księgi Koheleta. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.
  3. 3. Wizja końca świata. Omów zagadnienie na podstawie znanych Ci fragmentów Apokalipsy św. Jana. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.

Jan Parandowski, Mitologia (cz. I Grecja)

  1. 4. Poświęcenie się w imię wyższych wartości. Omów zagadnienie na podstawie Mitologii (cz. I Grecja) Jana Parandowskiego. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.
  2. 5. Problematyka winy i kary. Omów zagadnienie na podstawie Mitologii (cz. I Grecja) Jana Parandowskiego. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.
  3. 6. Miłość silniejsza niż śmierć. Omów zagadnienie na podstawie Mitologii (cz. I Grecja) Jana Parandowskiego. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst.

Czytaj więcej: Pytania jawne na maturę 2025

Początek strony