Gdy wybierzesz zawód technika reklamy, masz szansę na ciekawą i twórczą pracę w agencji reklamowej lub dziale marketingowym przedsiębiorstwa.
Technik reklamy ? organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, projektuje i wykonuje reklamy, bada ich skuteczność.
Egzaminy z kwalifikacji:
Uczeń zostanie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
Praktyki zawodowe: realizowane w wymiarze 4 tygodni w klasach III i IV (razem 8 tygodni); praktyki zapewnia szkoła; przykładowi pracodawcy: Cewe Sp. z o.o., MarGrawer ,TV Kubala, TVM w Kędzierzynie ?Koźlu, firma Ster w Opolu.
Przedmioty rozszerzone: język angielski.
Przedmiot uzupełniający: matematyka w praktyce.
Nauczane języki: język angielski i niemiecki.
Predyspozycje do wykonywania zawodu: umiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy, wyobraźnia twórcza, wrażliwość estetyczna, kreatywność i abstrakcyjność myślenia, łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie, samodzielność, cierpliwość, zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia, umiejętności organizacyjne, marketingowe, uzdolnienia plastyczne i językowe
Zdobędziesz podstawową wiedzę o produktach i usługach reklamowych, nauczysz się je rozróżniać, poznasz ich zalety i sposób oddziaływania na odbiorcę. Dowiesz się, jakie są reguły budowy komunikatu reklamowego, jak wyznaczać cenę produktów reklamowych i wypełniać dokumentację związaną z ich sprzedażą. Zapoznasz się z rodzajami agencji reklamowych oraz zasadami ich funkcjonowania. Zdobytą wiedzę zastosujesz w praktyce: stworzysz dla reklamodawcy odpowiednią propozycję reklamową, która zapewni mu powodzenie w biznesie oraz lojalnego klienta.
W przyszłości staniesz się pracownikiem poszukiwanym na rynku, a stworzone przez Ciebie kreacje reklamowe wpłyną na decyzje zakupowe wielu klientów.
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:
Uczniowie mają dodatkowo możliwość uczestnictwa w kursach podstaw grafiki komputerowej ADOBE PHOTOSHOP i CORELDRAW oraz pierwszej pomocy.
Rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Nowo powstające firmy, jak również istniejące już na rynku, wciąż zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.