Działalność Samorządu Uczniowskiego w pierwszym semestrze roku szkolnego 2016/2017 polegała
na aktywnym udziale uczniów w życiu szkoły i pracy na rzecz społeczności uczniowskiej Zespołu Szkół nr 3.
Zarząd SU został wyłoniony w wyniku demokratycznych wyborów, które odbyły się
29 września 2016 r. Wybory zostały zorganizowane i przeprowadzone w ramach ogólnopolskiego programu „Samorządy mają głos” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Opiekun SU został wyznaczony przez Dyrektora szkoły.
Zarząd Samorządu Uczniowskiego tworzą:
Przewodniczący – Bartosz Kaczmarek, klasa III TB
Zastępca – Ewa Schwierkot, klasa II TB
Zastępca – Wojciech Tofil, klasa II TA
Przewodniczący i opiekun SU ściśle współpracują z dyrekcją szkoły, ustalając i podejmując wspólne działania.
Pierwsze spotkanie Zarządu SU z przedstawicielami samorządów klasowych odbyło
się 4 października. Ustalono wówczas system kolejnych zebrań oraz podjęto pierwsze działania. Kolejne zebrania odbywały się w miarę potrzeb. W I semestrze miało miejsce
7 spotkań.
Podjęte działania:
- Przeprowadzono giełdę używanych podręczników – 15 września 2016;
- Zaproponowano przeprowadzenia diagnozy wśród całej społeczności uczniowskiej, dotyczącej potrzeb i propozycji działań SU – „drzewka diagnostyczne” w każdej klasie;
- dokonano przydziału ról między przedstawicieli SU:
Sekretarz – Julia Krupińska, klasa I TA
Skarbnik – Hanna Szajner, klasa II TC
Zarządzanie fb – Paulina kisiel, klasa III TA;
- ustalono plan pracy SU na I semestr – między innymi zaproponowano wprowadzenie „Dnia bez śniadania” oraz pozyskiwanie materiałów do wyposażenia „Kącika relaksu” na II piętrze;
- uaktualniano wpisy na stronie internetowej szkoły oraz w zakładce „samorząd”;
- Przydzielono poszczególnym klasom przygotowanie apeli, gazetek szkolnych i „dni bez śniadania”;
- Zorganizowano i poprowadzono apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
- Przygotowano słodkie prezenty i życzenia dla grona pedagogicznego z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
- Przygotowano gazetkę szkolną z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
- 27 października zorganizowano otrzęsiny klas pierwszych tzw. „Święto kota”, w ramach którego przeprowadzono kilka konkurencji, między innymi: karta pytań, malowanie portretu wychowawcy, kalambury, „chliptanie” mleka, koci taniec czy przeciąganie liny ze starszymi kolegami, na zakończenie pierwszoklasiści wypili toast za pomyślność w życiu uczniowskim, a na pamiątkę otrzymali w prezencie ołówki z sentencją;
- 19 października na zebraniu rodziców, przekazano rodzicom odezwę z prośbą o wsparcie i pomoc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu zaplanowanych przez SU na ten rok szkolny inicjatyw;
- Przewodniczący SU poprowadził apel z okazji Rocznicy Odzyskania Niepodległości;
- Oddano do użytku „Kawiarenkę” z automatami na zimne i ciepłe napoje oraz zdrowe przekąski;
- Zorganizowano „Andrzejki” w formie wróżb andrzejkowych;
- Samorząd zadbał o wystrój szkoły w czasie świątecznym. Przyozdobiono kawiarenkę i ubrano dwie choinki (na parterze przy wejściu głównym oraz na I piętrze przy izbie tradycji).
- Przekazano również życzenia świąteczne dyrekcji, gronu pedagogicznemu i pracownikom administracji oraz wszystkim uczniom i rodzicom;
- „Dzień bez śniadania” zrealizowały: klasa IV TB – 10.11.2016, III TB –24.11.2016 i III TA - 8.12.2016;
- Gazetkę szkolną przygotowały zgodnie z planem: III TA – Wszystkich Świętych, III LOP – Święto Odzyskania Niepodległości, II TC – Boże Narodzenie;
- Apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości przygotowała klasa II TC;
- 23 listopada 2016 roku opiekun SU na spotkaniu z Radą Rodziców przedstawiła plan działań SU
i poprosiła o wsparcie działań, między innymi o pomoc w urządzeniu „Kącika relaksu” i pozyskaniu palet i materiałów na poduszki.
Samorząd Uczniowski ściśle współpracuje z grupą wolontariatu działającą w naszej szkole.
Nie udało się:
- zrealizować akcji „Sprzątanie świata” – zbiórka zużytych telefonów komórkowych;
- uruchomić szatni;
- uruchomić na fb szkolnym grupy „samorząd szkolny”;
Wnioski do dalszej pracy:
- Jeszcze bardziej zachęcić i zmotywować członków SU do podejmowania działań na rzecz szkoły;
- Spróbować „obudzić” społeczność szkolną i sprawić by byli oni bardziej otwarci na propozycje samorządu uczniowskiego;
- Rozbudzenie w młodzieży ich kreatywności, zainspirowanie do wychodzenia z własnymi inicjatywami, propozycjami i pomysłami;
- Wzmocnienie samodzielności, samodyscypliny i odpowiedzialności młodzieży, aby poprawić efektywność pracy na rzecz szkoły.