technik reklamyO KIERUNKU

Kwalifikacje:

PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego

PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową

Technik reklamy organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, projektuje i wykonuje reklamy, bada ich skuteczność.Gdy wybierzesz zawód technika reklamy, masz szansę na ciekawą i twórczą pracę w agencji reklamowej lub dziale marketingowym przedsiębiorstwa.

Tytuł zawodowy – technik reklamy - uzyskasz po ukończeniu technikum i zdaniu zewnętrznych egzaminów zawodowych z następujących kwalifikacji zawodowych: 

PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego  - egzamin zawodowy odbywa się pod koniec II semestru klasy III. Obejmuje następujące treści: przygotowanie elementów strategii reklamowej, przygotowanie elementów kreacji reklamowej, produkcja reklamy. 

PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową - egzamin zawodowy odbywa się pod koniec I semestru klasy V. Obejmuje następujące treści: planowanie kampanii reklamowej, organizowanie sprzedaży reklamowej, realizowanie kampanii reklamowej, badania przekazu reklamowego. 

Uczeń zostanie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych: 

  • przygotowania elementów strategii reklamowej, 
  • przygotowania elementów kreacji reklamowej, 
  • produkcji reklamy, 
  • planowania kampanii reklamowej, 
  • organizowania sprzedaży reklamowej, 
  • realizowania kampanii reklamowej, 
  • badania przekazu reklamowego.

Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:

  • technik organizacji reklamy,
  • specjalista do spraw public relations,
  • specjalista do spraw reklamy,
  • administrator produkcji filmowej,
  • handlowiec,
  • organizator usług sprzedaży internetowej,
  • przedstawiciel handlowy,
  • telemarketer, sprzedawca na telefon,
  • działy marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • studia graficzne,
  • specjalistyczne agencje reklamowe,
  • działy reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
  • media (radio, prasa, telewizja).

Predyspozycje do wykonywania zawoduumiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy, wyobraźnia twórcza, wrażliwość estetyczna, kreatywność i abstrakcyjność myślenia, łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie, samodzielność, cierpliwość, zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia, umiejętności organizacyjne, marketingowe, uzdolnienia plastyczne i językowe.

Zdobędziesz podstawową wiedzę o produktach i usługach reklamowych, nauczysz się je rozróżniać, poznasz ich zalety i sposób oddziaływania na odbiorcę. Dowiesz się jakie są reguły budowy komunikatu reklamowego, jak wyznaczać cenę produktów reklamowych i wypełniać dokumentację związaną z ich sprzedażą. Zapoznasz się z rodzajami agencji reklamowych.

W przyszłości staniesz się pracownikiem poszukiwanym na rynku, a stworzone przez Ciebie kreacje reklamowe wpłyną na decyzje zakupowe wielu klientów.

Uczniowie mają dodatkowo możliwość uczestnictwa w kursach podstaw grafiki komputerowej Adobe Photoshop i CorelDraw oraz pierwszej pomocy.

Rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Nowo powstające firmy, jak również istniejące już na rynku, wciąż zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stawiającą ciągle nowe wyzwania.

PRAKTYKI ZAWODOWE

Praktyki zawodowe są zapewnione przez szkołę i realizowane w wymiarze 8 tygodni: 

  • w klasie III – 140 godz. – 4 tygodnie  
  • w klasie IV – 140 godz. – 4 tygodnie  

Przykładowi pracodawcy:  Cewe Sp. z o.o., MarGrawer ,TV Kubala, TVM w Kędzierzynie - Koźlu, firma Ster w Opolu. 

Przedmiot rozszerzony: język angielski. 

Przedmiot uzupełniający: matematyka w praktyce. 

Nauczane języki obce: język angielski i język niemiecki. PRACOWNIEsale reklama1

Początek strony