Kwalifikacje:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
Technik reklamy organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, projektuje i wykonuje reklamy, bada ich skuteczność.Gdy wybierzesz zawód technika reklamy, masz szansę na ciekawą i twórczą pracę w agencji reklamowej lub dziale marketingowym przedsiębiorstwa.
Tytuł zawodowy – technik reklamy - uzyskasz po ukończeniu technikum i zdaniu zewnętrznych egzaminów zawodowych z następujących kwalifikacji zawodowych:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego - egzamin zawodowy odbywa się pod koniec II semestru klasy III. Obejmuje następujące treści: przygotowanie elementów strategii reklamowej, przygotowanie elementów kreacji reklamowej, produkcja reklamy.
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową - egzamin zawodowy odbywa się pod koniec I semestru klasy V. Obejmuje następujące treści: planowanie kampanii reklamowej, organizowanie sprzedaży reklamowej, realizowanie kampanii reklamowej, badania przekazu reklamowego.
Uczeń zostanie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:
Predyspozycje do wykonywania zawodu: umiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy, wyobraźnia twórcza, wrażliwość estetyczna, kreatywność i abstrakcyjność myślenia, łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie, samodzielność, cierpliwość, zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia, umiejętności organizacyjne, marketingowe, uzdolnienia plastyczne i językowe.
Zdobędziesz podstawową wiedzę o produktach i usługach reklamowych, nauczysz się je rozróżniać, poznasz ich zalety i sposób oddziaływania na odbiorcę. Dowiesz się jakie są reguły budowy komunikatu reklamowego, jak wyznaczać cenę produktów reklamowych i wypełniać dokumentację związaną z ich sprzedażą. Zapoznasz się z rodzajami agencji reklamowych.
W przyszłości staniesz się pracownikiem poszukiwanym na rynku, a stworzone przez Ciebie kreacje reklamowe wpłyną na decyzje zakupowe wielu klientów.
Uczniowie mają dodatkowo możliwość uczestnictwa w kursach podstaw grafiki komputerowej Adobe Photoshop i CorelDraw oraz pierwszej pomocy.
Rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Nowo powstające firmy, jak również istniejące już na rynku, wciąż zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stawiającą ciągle nowe wyzwania.
Praktyki zawodowe są zapewnione przez szkołę i realizowane w wymiarze 8 tygodni:
Przykładowi pracodawcy: Cewe Sp. z o.o., MarGrawer ,TV Kubala, TVM w Kędzierzynie - Koźlu, firma Ster w Opolu.
Przedmiot rozszerzony: język angielski.
Przedmiot uzupełniający: matematyka w praktyce.
Nauczane języki obce: język angielski i język niemiecki.