Samorząd uczniowski

Giełda podręczników jak zwykle cieszyła się dużym powodzeniem.

41606928 261520754499353 549193052913139712 n41611349 730371420688302 7849755845356158976 n41615287 697860183946741 2355517016116297728 n41703303 235237183817144 5097201207605198848 n

Dzięki intensywnej pracy całego samorządu uczniowskiego zdobyliśmy tytuł Szkoły Demokracji. Mam nadzieję, że i ten nowy rok szkolny będzie obfitował w wiele wydarzeń podejmowanych prze SU. Zapraszam wszystkich uczniów do działania na rzecz całej społeczności szkolnej. Pierwsze spotkanie już 12 września o 10.35 w sali 212. 

demokracja

 

Działalność Samorządu Uczniowskiego w drugim półroczu roku szkolnego 2017/2018 polegała na aktywnym udziale uczniów w życiu szkoły i pracy na rzecz społeczności uczniowskiej Zespołu Szkół nr 3. 

Zarząd  Samorządu Uczniowskiego tworzą:

Przewodniczący ? Bartosz Kaczmarek, klasa IV TB

 Zastępca ? Hanna Szajner, klasa III TC

Zastępca ? Kacper Dzedzej, klasa I TS

Skarbnik ? Aleksandra Targos, klasa II TB

Zarząd i opiekun SU ściśle współpracują z dyrekcją szkoły, ustalając i podejmując wspólne działania.

Podjęte działania:

  • 01.2018 r. -Wizyta w Domu Pomocy Społecznej w Sławięcicach: jasełka, wspólne kolędowanie i życzenia;
  • 03.2018 r. ? udział w obchodach Dnia Kobiet zorganizowanych przez Związek Emerytów i Rencistów Polskich ? przekazanie życzeń, program artystyczny;
  • udział przedstawicieli SU w działaniach promocyjnych ? Targi Edukacji, wyjazdy
    do gimnazjów, nagranie spotu reklamowego, Dzień Otwarty;
  • Zorganizowanie ?Dnia subkultur? z okazji Pierwszego Dnia Wiosny;
  • dokończenie remontu i wyposażenia ?kącika Relaksu? i sali ?Siestarej?, zorganizowanie uroczystego otwarcia tych miejsc 24.04.2018 r.;
  • udział w projekcie Centrum Edukacji Obywatelskiej ? ?Szkoła demokracji?, uzyskanie certyfikatu ?Szkoła Demokracji?;
  • wystosowanie prośby do dyrektora ZS nr 3 o zakup rolet lub żaluzji do powstającego w szkole ?Kącika Relaksu?.;
  • wystosowanie kolejnej petycji do p. Prezydent Miasta, MZK w sprawie wiat przystankowych;
  • ?Dzień bez śniadania? w roku szkolnym 2017/2018 zrealizowały wszystkie klasy;
  • Gazetkę szkolną przygotowano zgodnie z planem;
  • Prowadzenie apelu z okazji pożegnania maturzystów ? program artystyczny przygotowała klasa I TA i kółko muzyczne,
  • program artystyczny z okazji zakończenia roku szkolnego przygotowała klasa II TB wraz z Kółkiem muzycznym;.
  • uaktualniano wpisy na stronie internetowej szkoły, w zakładce ?samorząd? oraz fb (powstała grupa Samorząd uczniowski);
  • w miarę potrzeb odbywały się spotkania Zarządu SU i opiekuna z radami klasowymi;
  • SU wydał opinię dotyczącą pracy nauczycieli: pani Jolanty Hyli i pani Renaty Pierończyk.

Wnioski do dalszej pracy:

  • Jeszcze bardziej zachęcić i zmotywować członków SU do podejmowania działań
    na rzecz społeczności uczniowskiej;
  • Zachęcić młodzież do śledzenia fb szkolnego i strony internetowej;
  • Spróbować ?obudzić? społeczność szkolną i sprawić by byli oni bardziej otwarci
    na propozycje samorządu uczniowskiego;
  • Wzmocnić samodzielność, samodyscyplinę i odpowiedzialność młodzieży,
    aby poprawić efektywność pracy na rzecz szkoły.

sr7kr 3 zmW zeszłym roku szkolnym 2016/2017, po przeprowadzonej diagnozie potrzeb uczniów,
na zebraniu Samorządu Uczniowskiego doszliśmy do wniosku, że w naszej szkole brakuje miejsc gdzie uczniowie mogliby się zrelaksować, zjeść śniadanie, napić się ciepłej kawy czy herbaty, porozmawiać
z kolegami i koleżankami. Wspólnie zaczęliśmy się zastanawiać, jak rozwiązać ten problem. Nieodzowna okazało się spotkanie z panem Dyrektorem, który przychylił się do naszej prośby
i od razu wskazał miejsca, które możemy zagospodarować.

Wnęka na II piętrze, spodobała nam się bardzo, gdyż jest dobrze oświetlona i bardzo przestrzenna. Cały Samorząd zaczął analizować jak zagospodarować ten zakątek, aby był miejscem wypoczynku
w czasie przerw. Podjęliśmy wspólnie i bardzo szybko, decyzję o stworzeniu ?Kącika relaksu? ? czyli zrobieniu kanap z palet.

Prace rozpoczęliśmy od pozyskiwania palet. Na zebraniu Rady Rodziców, nasz przewodniczący poprosił rodziców o pomoc w zebraniu palet, farb, materacy i materiałów na poszewki oraz
o fundusze na remont. Było trudno, palety zbieraliśmy od maja zeszłego roku szkolnego ale się udało. Pierwsze prace ruszyły już w czerwcu ubiegłego roku szkolnego, gdy to chłopcy z drugich klas szlifowali i malowali palety. Prace z paletami dokończyli uczniowie obecnych klas pierwszych (I TS,
I TC i I TA) oraz dziewczyny z klasy IV TC. Z pomocą przyszli nam panowie konserwatorzy, pod okiem których łączyliśmy palety za pomocą wkrętów i ustawialiśmy je we wnęce. Nieodzowna okazała się pomoc pani woźnej, która w wolnych chwilach (w czasie wakacji) szyła poszewki na siedziska
i poduchy. Pomogli nam również rodzice, mama jednej z koleżanek zaangażowała się w szycie, druga przyniosła poszyte poszewki, a ojcowie poszukiwali palet i dostarczali je do szkoły. Dzięki wsparciu finansowemu rodziców udało się zakupić materiały na poszewki, farby na palety i nowe materace na siedziska oraz gąbkę do poduch.

Drugim pomieszczeniem był dawny sklepik na parterze ? tam postanowiliśmy ustawić kilka stolików
i automatów z gorącymi napojami oraz zdrowymi przekąskami i w ten sposób stworzyć ?Kawiarenkę?. Obecnie jest to miejsce wykorzystywane również do organizowania naszej cyklicznej akcji ?Dzień bez śniadania?, w czasie której uczniowie z poszczególnych klas przygotowują pyszne gofry, naleśniki, kanapki, owocowe galaretki czy inne smaczne przekąski.

Najwięcej problemów było z kolejnym miejsce na parterze, gdzie dawniej była siedziba Samorządu Uczniowskiego i radiowęzeł. To pomieszczenie było w bardzo złym stanie i wymagało gruntownego remontu. Postanowiliśmy zrobić tam pokój gier, który miałby służyć uczniom przyjeżdżającym przed lekcjami do szkoły lub czekającym na autobus po lekcjach.

Prace zaczęliśmy w czasie ferii zimowych, kiedy to kilku ochotników zdzierało starą wykładzinę dywanową, pozbywało się starych farb ze ścian. W czasie realizowania zadań, myśleliśmy nad kolorem ścian oraz co położyć na podłogę panele, płytki czy wykładzinę. Po długich przemyśleniach wybraliśmy na ściany kolor szary, a na podłogę, kafelki. Farby na ściany częściowo zostały zakupione, a cześć przekazali nam rodzice. Szukaliśmy również chętnych, którzy by nam pomogli położyć kafelki. Z pomocą przyszedł tato naszej koleżanki Sary, który pracował popołudniami, razem z panami konserwatorami Beniaminem i Pawłem. Ostatni tydzień okazał się bardzo pracowity, gdyż trzeba było pomalować kaloryfery, parapety i okna. Udało się też zdobyć kanapy, które trzeba było odnowić
i tu z pomocą przyszła nam nasza absolwentka pani Grażyna, która po swoich godzinach pracy przyjeżdżała do szkoły i szyła obicia. Udało się też zdobyć telewizor, a uczniowie przynieśli Xboks oraz gry planszowe. Przy zakupach i organizacji wyposażenia oraz prac, pomagała nam pani Dyrektor, która służyła radą, zorganizowała między innymi zakup kafelek i materiałów budowlanych, kanapy
 i tkanin obiciowych.

Pracy było bardzo dużo. Pomocna okazała się zbiórka pieniędzy w czasie Sławięcickiego Spotkania Adwentowego. Dzięki zaangażowaniu się wielu z nas, naszych nauczycieli, rodziców oraz sponsorów udało się zebrać z loterii fantowej oraz sprzedaży ozdób świątecznych, ciasta i naleśników niemałą sumę. Należy wspomnieć również o sponsorach, którzy wsparli nas materialnie i finansowo. Dzięki czemu zakupiliśmy kafelki, klej, masę poziomującą i inne potrzebne materiały budowlane oraz obiciowe do wykończenia sali ?SjestaRej?, bo tak w końcu nazwaliśmy to pomieszczenie oraz ?Kącika relaksu?.

Teraz możemy z satysfakcją powiedzieć, że własnymi siłami i własnym zaangażowaniem całej społeczności szkolnej (dyrekcji, pracowników administracji, rodziców, uczniów i nauczycieli) udało nam się stworzyć: Kawiarenkę, ?Kącik relaksu? oraz salę ?SiestaRej?.

KR6Jak pewnie zauważyli wszyscy - "kącik relaksu" jest na ukończeniu. Bardzo prosimy o uszanowanie pracy wielu osób. To miejsce dla NAS :)

Pomysł na kącik zrodził się już w zeszłym roku szkolny, kiedy to w rozmowie z panem Dyrektorem, zaznaczyliśmy, iż dobrze by było mieć w szkole miejsce, gdzie można odpocząć, zrelaksować się, czy poczytać książkę. Pan Dyrektor od razu wskazał nam miejsce jeszcze nie zagospodarowane. Wnęka na II piętrze spodobała nam się od razu, gdyż jest  dobrze oświetlona, światłem dziennym i bardzo przestrzenna. Cały samorząd zaczął się zastanawiać jak zagospodarować ten zakątek, ale nie było problemów. Podjęliśmy wspólnie decyzję o stworzeniu ?Kącika relaksu? ? czyli zrobieniu kanap z palet. Prace rozpoczęliśmy od pozyskiwania palet. Na zebraniu Rady Rodziców, nasz przewodniczący poprosił rodziców o pomoc w zebraniu palet, farb, materacy i materiałów na poszewki. Było trudno, palety zbieraliśmy od maja zeszłego roku szkolnego do listopada tego roku ? ale się udało. Potem chłopcy, ochotnicy z czwartych i pierwszych klas mozolnie szlifowali palety, a dziewczyny je malowały. Z pomocą przyszli nam panowie konserwatorzy, pod okiem których łączyliśmy  palety  za pomocą wkrętów i ustawialiśmy je we wnęce. Nieodzowna okazała się pomoc pani woźnej, która w wolnych chwilach szyła poszewki na siedziska i poduchy. Pomogli nam również rodzice, mama jednej z koleżanek też zaangażowała się w szycie, a ojcowie w poszukiwanie palet i dostarczenie ich do szkoły. Dzięki wsparciu finansowemu rodziców udało się zakupić materace na siedziska i gąbkę do poduch.

Pracowaliśmy w czasie wolnym od zajęć, np. w ferie. Pracy było bardzo dużo. Ale teraz mamy satysfakcję, że własnymi siłami i własnym zaangażowaniem udało nam się stworzyć NASZ KĄCIK RELAKSU. 

KR 2KR 428722040 360462761097017 1431792000 n1028741393 360462124430414 31134873 n

 

 

Początek strony